ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Οι κυνικοί «διαφωτιστές» και το Άγιο Φως

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Με αφορμή τις γκρίνιες, που ξέσπασαν από διάφορους κύκλους παραμονές των εορτών, για το δήθεν κόστος της μεταφοράς του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα, όσο και για την αμφισβήτηση του, έχω να πω το εξής. Κατά αρχάς κάθε τοποθέτηση περί θρησκευτικών πεποιθήσεων, είναι εξαρχής βασισμένη σε προσωπικές και άρα σε υποκειμενικές αντιλήψεις, έτσι που κάθε επίμονη αντιπαράθεση να οδηγείται σε αδιέξοδο. Η πίστη είναι προσωπικό βίωμα, είτε την έχεις, είτε δεν την έχεις.

Δικαίωμα τους είναι λοιπόν, να αμφισβητούν το προφανές.
Δικαίωμα τους είναι, να μην επιθυμούν να ερευνήσουν το φαινόμενο σε όλες τις πτυχές του, ώστε να τους λυθούν οι απορίες. Να μάθουν λ.χ., πως το Άγιο Φως, δεν βγαίνει κατά παραγγελία μόνο στην Ανάσταση, αλλά πως συμβαίνει και τον υπόλοιπο χρόνο σε διάφορες περιστάσεις.
Δικαίωμα τους είναι, να ρωτήσουν, αν θέλουν τους Εβραίους και τη Μοσάντ, που βλέπουν την «απάτη», γιατί δεν την αποκαλύπτουν ώστε να μάθει ο κόσμος την «αλήθεια», μιας και οι Ιουδαίοι θεωρούν τον Χριστό «απατεώνα».
Ή να ρωτήσουν τους Αρμένιους που προσπαθούν να αρπάξουν τις αναμμένες λαμπάδες από τα χέρια του Πατριάρχη, για να φανεί πως αυτοί έβγαλαν το Φως, γιατί δεν καταγγέλουν το «μυστικό».
Ακόμα και τους Παπικούς, που επί δεκαετίες, επί των Σταυροφοριών τους στην Ιερουσαλήμ, αναγνώριζαν το Άγιο Φως, ενώ τώρα όχι.
Δικαίωμα τους είναι, να αμφισβητούν την όραση εκατομμυρίων αυτοπτών μαρτύρων, που είδαν και αντιλήφθηκαν από μόνοι τους το γεγονός, χωρίς υποβοηθούμενες θεωρίες και προκαταλήψεις.
Δικαίωμα τους είναι, το να προσποιούνται ότι γνωρίζουν το θέμα εξ αποστάσεως, χωρίς να έχουν πάει ποτέ εκεί, ώστε να επιβεβαιώσουν ιδίοις όμμασι την αλήθεια της άποψης τους.
Αυτό όμως, που είναι τραγικό, είναι να κρύβει κανείς τις αληθινές προθέσεις του, πίσω από λογικοφανή, πλην όμως λαϊκίστικα προσχήματα (αυτή η περίπτωση είναι ο ορισμός του λαϊκισμού), για δήθεν «οικονομία» εν καιρώ κρίσης!! Θα μας ρίξει δηλαδή έξω το Άγιο Φως!!

Τελικά, αυτό που δεν έχει κανείς δικαίωμα είναι, το να προσπαθεί να επιβάλλει την άποψη του στους άλλους, καλή ή κακή είναι αδιάφορο, περισσότερο δε, όταν οι άλλοι τυγχάνει να είναι και οι συντριπτικά περισσότεροι. Εν τέλει δημοκρατικό, αλλά και μεγαλόψυχο είναι, το να δείχνει κάποιος σεβασμό στο πιστεύω των άλλων. Οτιδήποτε άλλο, είναι μικρόψυχο και αντικοινωνικό.
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να θεωρεί τον εαυτό του έναν αυτόκλητο κυνικό «διαφωτιστή», που έχει ως σκοπό της ζωής του να διαλύσει τους μύθους των δήθεν «αφελών». Και μάλιστα, χωρίς κανείς να του το έχει ζητήσει. Και η πολεμική αυτή, που μοιάζει με μια ιδιότυπη επίδειξη «εξυπνάδας», κατευθύνεται πάντα εναντίον των Χριστιανών, που είναι εκείνοι οι οποίοι κατά κανόνα προκαλούνται, και όχι εναντίον άλλων θρησκευτικών ομολογιών. Αυτές τις άγιες ημέρες, κανείς χριστιανός δεν έχει τον χρόνο, ή τη διάθεση, να ασχοληθεί με όσους δηλώνουν άθεοι, ή με όσους χρησιμοποιούν τον ορθολογισμό μόνο ως πρόφαση, ενώ στην πραγματικότητα υποκρύπτονται πίσω του προωθώντας αλλότριες και εχθρικές προς την ορθοδοξία θρησκευτικές πεποιθήσεις. Αφού λοιπόν κανείς δεν τους ζητάει τον λόγο για τη δική τους αθεΐα, γιατί αυτοί να γίνονται επιτιμητές και επικριτές των άλλων; Κάνουν ως να ενοχλούνται από την χαρά τους και μιας και οι ίδιοι είναι ανίκανοι-ως «διαφωτισμένοι»- να νιώσουν αυτήν την χαρά και έχοντας εξοβελίσει το μυστήριο και το χαροποιό θαύμα από την ζωή τους, συμπεριφέρονται σαν τους ψωριάρηδες εκείνους που είναι χώρια και οι οποίοι προσπαθούν να διαβάλλουν την χαρά των υπολοίπων και να τη στραγγαλίσουν. Είναι σα να λένε: «Αφού εμείς δε μπορούμε να νιώσουμε τίποτα, ούτε πιστεύουμε σε κάτι, ούτε εσείς πρέπει». Δεν έχω όμως γνωρίσει ούτε έναν από αυτούς, που να αρνείται τις χριστιανικές αργίες και να μην επωφελείται από αυτές. Τελικά, όταν ο ορθολογισμός καταντά ιδεοληψία, καταλήγει να γίνεται χειρότερος από κάθε θρησκευτικό φανατισμό.

Λοιπόν, σε αυτή την χώρα είμαι βέβαιος, πως το 95% των απλών και φτωχών ανθρώπων, θα έδιναν πρόθυμα το 1 λεπτό που τους αναλογεί ως μερίδιο, προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα της μεταφοράς του Αγίου Φωτός. Άνθρωποι, που κατά τα άλλα δεν είναι φανατικοί στη σχέση τους με την θρησκεία, όπως δεν είμαι και εγώ, αλλά που πηγαίνουν μόνο στις μεγάλες γιορτές στην εκκλησία, ή όταν τους πιάσει το «παράπονο». Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς «θεούσης-α» για να πιστεύει.
Και αφού το 95% είναι επίσης φορολογούμενοι πολίτες, το κόστος του 1 λεπτού είναι πρέπον να αποδίδεται από τους φόρους που ήδη πληρώνουν. Προτείνω δε, μιας και έχουμε δημοκρατία, να μη χρεωθούν το 1 λεπτό όσοι είναι αντίθετοι με τη μεταφορά του Αγίου Φωτός, διότι φαίνεται πως το έχουν μεγάλη ανάγκη ένεκα της οικονομικής κρίσης

13 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπητέ Νίκο και σε ευχαριστώ πολύ.
      Σου εύχομαι Καλή Ανάσταση!
      Στώμεν καλώς....

      Διαγραφή
  2. Έχω μια απορία. Σε κάποιο βίντεο είδα έναν μάγο να τεμαχίζει, μπροστά σε πλήθος κόσμου, μια κοπέλα, να μεταφέρει τα δυο τεμάχια σε απόσταση 10 μέτρων και στη συνέχεια να την ξαναφέρνει πάνω σε ένα παγκάκι του πάρκου, να την ξανακολάει και αυτή να σηκώνεται και να περπατά, σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Πως λοιπόν δεν υπάρχει η δυνατότητα σ' αυτούς που ανάβουν τα κεριά από το άγιο φως να το κάνουν με κάποιο κόλπο που δεν ξέρουμε εμείς ποιο είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Chrispic

      Καλησπέρα αγαπητέ.
      Κακώς έχει εστιαστεί το όλο θέμα μόνο στα κεριά σε ότι αφορά το Άγιο Φως. Δεν υπάρχει μόνο μια πηγή φωτός που ανάβει τα κεριά του Πατριάρχη μέσα στο κουβούκλιο, αλλά το Φως αστράφτει και έξω από το κουβούκλιο μέσα στο εσωτερικό του ναού με γαλάζιες λάμψεις και πύρινες σφαίρες. Υπάρχουν βίντεο που το απεικονίζουν. Συνήθως το Φως έχει διαδοθεί πριν καν βγει έξω ο Πατριάρχης. Δεν υπάρχει ούτε κόλπο, ούτε φώσφορος με κεριά, αλλά μια διάχυτη Ενέργεια που υπάρχει για λίγα δευτερόλεπτα...
      Επαναλαμβάνω πως δεν είναι μόνο τα κεριά.
      Καλή Ανάσταση εύχομαι!

      https://www.youtube.com/watch?v=YBdG4J6A9As

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα αγαπητέ φίλε Γεράσιμε μετά από καιρό.

    Πόσο, μα πόσο δίκιο έχεις για ακόμη μια φορά. Όνειρό μου είναι να ζήσω κάποια στιγμή από κοντά το θαύμα.
    Δυστυχώς πολλοί ΧΟ αμφιταλλαντεύονται ως προς την πίστη τους σήμερα και σε αυτούς απευθύνεται όλη αυτή η προπαγάνδα των ΜΜΕ έχοντας καταφέρει να στρέψουν αρκετούς ενάντια στην Ορθοδοξία.

    Όπως έλεγε ο Μυριβήλης αν θυμάμαι καλά, το γνωστό "Δεν υπάρχουν Έλληνες κομμουνιστές..."
    έτσι λοιπόν δεν υπάρχουν και άθεοι. Γιατί ο άθεος μισεί και καταφέρεται όλως τυχαίως ενάντια στο Χριστιανισμό και δη στην Ορθοδοξία. Φυσικά οι άλλες θρησκείες δεν τον ενοχλούνε καθόλου.

    Πόση υποκρισία;

    Εύχομαι καλό Πάσχα σε όλους και φώτιση στους παραπλανημένους ανθρώπους. Καλή Ανάσταση σε όλους μας.

    Ευάγγελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα αγαπητέ Ευάγγελε!
      Χαίρομαι που σε διαβάζω ξανά.
      Πολύ θα ήθελα και εγώ να ζήσω αυτή την εμπειρία του Αγίου Φωτός, όπως χιλιάδες άνθρωποι, που κυριολεκτικά άλλαξε την ζωή τους και τον τρόπο που βιώνουν την πίστη τους.
      Κάθε άνθρωπος που δηλώνει "άθεος", είναι πιστεύω μια τελείως διαφορετική περίπτωση και οι αιτίες της άρνησης του Θεού είναι ποικίλες. Πολλοί είναι πληγωμένοι από κάτι που συνέβηκε στην ζωή τους, από κάποια όνειρα που ναυάγησαν, από μια κακή εμπειρία με κάποιους κληρικούς κ.λ.π. Δυστυχώς όταν οι άνθρωποι δεν έχουν διάκριση, ώστε να ξεχωρίζουν τα πράγματα, καταλήγουν στα άκρα. Βεβαίως υποβοηθούμενοι από ένα τεράστιο εγωϊσμό και από μια υπερμεγέθη αίσθηση παντοδυναμίας, όταν είναι ακόμα υγιείς, διότι συνήθως οι ασθένειες τους συνετίζουν και τους ταπεινώνουν.
      Πράγματι, ούτε εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν αληθινοί άθεοι. Πάντως, ο Θεός έχει για όλους, ακόμα και για αυτούς, αρκεί να το ζητήσουν.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου και εύχομαι επίσης σε εσένα και στην οικογένεια σου καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  4. Πράγματι, ισχύει : Φθονούν την εσωτερική χαρά αυτών, που διαισθάνονται την ύπαρξη του μυστηρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπητή Ειρήνη!

      Το ίδιο πιστεύω και εγώ. Πάντως στην Αναστάσιμη Ακολουθία ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος προσκαλεί τους πάντες στο εορταστικό γεύμα της χαράς του Κυρίου. Τους εργάτες της πρώτης, της δεύτερης, ακόμα και της δεκάτης ώρας, τους νηστεύσαντες και μη, τους ράθυμους και τους εγκρατείς.
      Στο χέρι τους είναι να κάνουν τη διαφορά και να τολμήσουν....

      Εύχομαι μια ολόλαμπρη Ανάσταση σε εσένα και στην οικογένεια σου!

      Διαγραφή
  5. Πολύ κακο για το τίποτα,όταν οι άνθρωποι του παναγιου τάφου κάνουν λόγο για φυσική φλόγα που έχει μεταφέρει εντός του σκευοφυλακιου και από πριν μεσα στον τάφο ο Πατριάρχης, και όχι για θαύμα.
    Αλίμονο αν Θεός χρειαζόταν όλο αυτό το πανηγύρι!
    https://www.youtube.com/watch?v=QSJkFLG6hd0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Aνώνυμε φίλε, καλημέρα!
    Αφιέρωσα 17,5 λεπτά για να δω το βίντεο που μου παρέθεσες. Ίσως να αμφέβαλλα και εγώ, αν επρόκειτο μόνο για τα κεριά και σε ότι έχει να κάνει με τον Πατριάρχη.
    Επαναλαμβάνω όμως ότι κακώς έχει επικεντρωθεί το όλο θέμα στα κεριά και στην κανδήλα και αυτό μου κάνει όντως απορία. Δηλαδή κανείς δεν έχει δει τα αστραποβρόντια που γίνονται έξω από το κουβούκλιο και τις πύρινες σφαίρες;; Υπάρχουν σχετικά βίντεο για όλα αυτά και είναι ορατά στους πάντες. Ούτε ο αρχιδιάκονος ο Κατενίδης τα αντιλήφθηκε ποτέ;; Τι ξέρουμε για τον Κατενίδη; Διότι υπάρχουν και άλλοι όπως ο γέροντας Μητροφάνης που λέει τα αντίθετα.Ή πρόκειται λοιπόν περί ομαδικής παρακρούσεως και αυθυποβολής, ή κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν τυφλούς χιλιάδες ανθρώπους. Άλλωστε δεν είδα να αποκρύπτει κανείς το γεγονός της μεταφοράς της κανδήλας. Δηλαδή σαν να λένε, σας κοροϊδεύουμε φανερά και σας το δείχνουμε κιόλας; Πολλές αντιφάσεις. Παίζονται πολλά γύρω από το θέμα και δεν πρέπει κανείς να δίνει βάση σε δήθεν "μαρτυρίες" και ερμηνείες δεξιά και αριστερά. Τα μάτια είναι οι καλύτεροι μάρτυρες της αλήθειας.
    Επαναλαμβάνω ΔΕΝ είναι ΜΟΝΟ τα κεριά και η κανδήλα μέσα στο σκευοφυλάκιο. Ούτε ο Θεός έχει ανάγκη από "πανηγύρια". Πρόκειται για μια θεοσημία που κακώς δεν ενημερώνουν τον κόσμο ότι δε συμβαίνει μόνο το Πάσχα, αλλά εκδηλώνεται και σε άλλες περιστάσεις μέσα στο έτος.
    Παραθέτω και εγώ δύο βίντεο.
    Στο δεύτερο, όπου είναι ο π. Μεταλληνός, δώσε βάση στο τι λέει στο 0,30' για τα θαυμαστά φαινόμενα εκτός του κουβουκλίου. Και όμως, ο τίτλος του βίντεο είναι εντελώς παραπλανητικός και εμφανίζει τον π. Μεταλληνό να αμφισβητεί δήθεν το Άγιο Φως! Μιλάμε για την τέλεια αντιστροφή της αλήθειας.
    Στο ζήτημα της πιθανής "εκμετάλλευσης" του Αγίου Φωτός, θα με βρεις πιο σύμφωνο, καθώς αυτό είναι σύνηθες να συμβαίνει με τους ανθρώπους και είναι καταδικαστέο, αλλά δεν θα πρέπει επ΄ουδενί να "χρεώνεται" στον Θεό...
    Εύχομαι καλή Ανάσταση αγαπητέ φίλε!

    https://www.youtube.com/watch?v=vZIbiKPSpZM

    https://www.youtube.com/watch?v=ico4kuS0M9s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι και αυτό εδώ, αρκετά επεξηγηματικό, από έναν αυτόπτη μάρτυρα που κατέγραψε σε κάμερα τα τεκταινόμενα ΕΚΤΟΣ του κουβουκλίου και των κεριών του πατριάρχη....

      https://www.youtube.com/watch?v=Q790dciYI1w

      Διαγραφή
  7. Για να μην το κουράζουμε δείτε και αυτό,επαναλαμβάνοντας πως αν ο θεός έχει ανάγκη από αστραπόβροντα, ειδικά εφέ και πανηγύρια τότε μείναμε ακόμη στην εποχή των σπηλαίων..

    Από τον νυν Μέγα Πρωτοπρεσβυτέρο (και διδάκτωρα θεολογίας) του Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Γεώργιο Τσέτση.
    Τα λόγια που ακολουθούν είναι δικά του. Πρόκειται για άρθρο του υπό τον τίτλο «Θρύλος και πραγματικότητα για το Άγιον Φως» στην εφημερίδα «Το Βήμα», 21/4/2006 (πηγή)
    Ας το διαβάσουμε. Λέει βαριές κουβέντες. Γι’ αυτό αξίζει.

    «Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή της αφής το άγιον φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του πατριάρχου.
    […]
    Η ευχή την οποία αναπέμπει ο πατριάρχης προ της αφής μέσα στο «ιερό κουβούκλιο» είναι σαφέστατη και δεν επιδέχεται καμμιά παρερμηνεία.

    Ο πατριάρχης δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος.

    Απλώς «αναμιμνήσκεται» της θυσίας και της τριημέρου αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος σ’ Αυτόν λέγει: «εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον…».

    Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ο πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται επάνω στον πανάγιο τάφο.
    […]
    Το μυστήριο όμως που καλλιεργήθηκε γύρω από το τελετουργικό της αφής του αγίου φωτός και οι λαϊκές περί αυτού αντιλήψεις στις ημέρες μας συνετέλεσαν στην οικειοποίηση και εκμετάλλευση από εξωεκκλησιαστικούς κύκλους της άκρως συμβολικής και κατανυκτικής αυτής λειτουργικής πράξεως της εκκλησίας μας.

    Ο λόγος τώρα για την διαπόμπευση του αγίου φωτός με την οργανωμένη αεροπορική μετ

    αφορά του στον ελλαδικό χώρο, συνοδεία κυβερνητικών παραγόντων, τιμητικών αγημάτων, ευζώνων και προσκόπων (και φυσικά τηλεοπτικών συνεργείων!), προκειμένου όπως ο νεοέλληνας γιορτάσει «αυθεντικό ελληνικό Πάσχα».

    Ωσάν οι πρόγονοί μας να μην γιόρταζαν Ανάστασιν Χριστού προτού εφευρεθεί το αεροπλάνο!»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε φίλε, Χριστός Ανέστη!

      Είδα το σχόλιο σου και απαντώ, αν και καθυστερημένα.

      Ξεκινάς με τη φράση "Για να μην το κουράζουμε...."
      Σχολίασες πρώτος, εγώ σου απάντησα οριστικά και με σαφήνεια και εσύ επανήλθες.
      Ποιος είναι αυτός που το "κουράζει" λοιπόν και επιμένει;
      Αναρωτιέμαι, αν έκανες τον κόπο, όπως έκανα εγώ, να διαβάσεις τι γράφω στο σχόλιο μου και να δεις τα βίντεο. Να μην επαναλαμβάνομαι όμως. Επιμένουμε στις απόψεις μας και δεν υπάρχει περιθώριο άλλης συζήτησης.
      Ως εκ τούτου, πίστευε εσύ ελεύθερα αυτό που θέλεις και αγαπάς και που το θεωρείς σωστό, και άφησε τους υπόλοιπους με την αντίθετη γνώμη, να χαίρονται όπως εκείνοι θέλουν και πιστεύουν, την χαρά της πίστης τους.
      Ξεκάθαρα πράγματα.
      Ελπίζω να μη το "κουράσουμε" περαιτέρω....δεν έχει νόημα...

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...