ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

O Κεφαλλονίτης ζωγράφος Νικόλαος Ξυδιάς Τυπάλδος, (1826-1909)

Ομαδικό πορτραίτο παιδιών
Ο Νικόλαος Ξυδιάς Τυπάλδος ήταν Έλληνας ζωγράφος της Επτανησιακής σχολής. Γεννήθηκε στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς το 1826 και πραγματοποίησε τις εγκύκλιες σπουδές του στο Αργοστόλι. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του αδελφού του Μιχαήλ σπούδασε ζωγραφική στην Ιταλία (δεν είναι ξεκάθαρο αν σπούδασε στη Ρώμη ή στη Βενετία). 


Μετά το θάνατο του αδελφού και προστάτη του από χολέρα, μεταβαίνει στο Λονδίνο και έπειτα (1866) στο Παρίσι όπου έζησε για τριάντα χρόνια και ανέπτυξε έντονη καλλιτεχνική και εκθεσιακή δραστηριότητα αποσπώντας θετικές κριτικές. Ταυτόχρονα πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια στην Ευρώπη. Το 1899 εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα όπου πέρασε το τελευταία χρόνια της ζωής του παραγνωρισμένος. Απεβίωσε το 1909. Συμμετείχε επί σειρά ετών σε εκθέσεις ζωγραφικής στο Παρίσι, το Λονδίνο αλλά και την Αθήνα.

Θεματολογία

Κατά κύριο λόγο ασχολήθηκε με την προσωπογραφία, τη νεκρή φύση, την ηθογραφία, την απεικόνιση ιστορικών και μυθολογικών παραστάσεων και την αγιογραφία. Θεωρείται ο κυριότερος εκπρόσωπος της ψυχολογικής προσωπογραφίας του 19ου αιώνα στην Ελλάδα.

Νύμφες του δάσους, έργο του Νικόλαου Ξυδιά, λάδι σε χαρτί επικολλημένο σε χαρτόνι, 
42x60 εκ., συλλογή της Βουλής των Ελλήνων

Τεχνοτροπία

Ο Ξυδιάς συνδύαζε στο έργο του τη ρεαλιστική απεικόνιση με την ψυχολογική διερεύνηση των εικονιζόμενων προσώπων. Τα περισσότερα έργα του εντάσσονται στο κλίμα του ακαδημαϊκού ρεαλισμού, ενώ δέχεται επιδράσεις από τον Εντουάρ Μανέ στο έργο του Κύριος με ζακέτα) ενώ στην προσωπογραφία του Εμμανουήλ Ροΐδη «στηρίζεται αποκλειστικά στις χρωματικές αξίες». Στις αγιογραφίες του ήταν έντονη η επιρροή του από τη δυτικότροπη επτανησιακή ζωγραφική, ενώ στις μυθολογικές και αλληγορικές σκηνές στις λυρικές χρωματικές συνθέσεις του ακολουθεί τον προϊμπρεσιονισμό. «Στις ηθογραφικές σκηνές, όπου σημειώνονται επιδράσεις από την ιταλική παράδοση και τους Ολλανδούς του 17ου αιώνα φιλτραρισμένες μέσα από τον ρεαλισμό του C. Corot και τη ζωγραφική της Σχολής της Barbizon, κατορθώνει να αποδώσει τη λαϊκή ζωή και την καθημερινότητα χωρίς ιδεαλιστική διάθεση ».

Πορτραίτο νέου ανδρός. Ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 x 52 εκ.,

Πορτραίτο ανδρός, Ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 x 50 εκ

Προσωπογραφία Δ. Βικέλα, Λάδι σε μουσαμά, 130 x 79 εκ.
Εθνική Πινακοθήκη

Προσωγραφία Φιλήμονα

Προσωπογραφία γυναίκας, π. 1870

Προσωπογραφία Ελληνίδας

Προσωπογραφία Βασιλείου Μπουντούρη

Προσωπογραφία ανδρός

Όρκος φιλικών



Τα Αναφιώτικα

Νεκρή φύση με αγγινάρες, π. 1875-1885

Νεκρή φύση με φρούτα

Νεκρή φύση με πεπόνι και κανάτι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...