ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Το αγγείο – θησαυρός, που αποτυπώνει μια χαμένη τεχνική

Η αποθέωση του Ηρακλή μετά τους 12 άθλους. Το αγγείο – θησαυρός που αποτυπώνει τη χαμένη τεχνική με την οποία οι αρχαίοι έβαφαν τα γλυπτά.



Στην εμπρόσθια όψη απεικονίζεται μια μοναδική παράσταση της, χαμένης σήμερα, τεχνικής διακόσμησης μαρμάρινων γλυπτών με την τεχνική της εγκαυστικής. Ενας τεχνίτης με τον βοηθό του διακοσμεί ένα άγαλμα του Ηρακλή. Η τεχνική στηρίζεται στη χρήση θερμασμένου κεριού στο οποίο έχει προστεθεί χρωστική ουσία....

 Αυτή είναι η διακόσμηση ενός σπουδαίου και ξεχωριστού αγγείου που είχε εκτεθεί στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο για τον εορτασμό των 150 χρόνων από την θεμελίωσή του. Πρόκειται για έναν θησαυρό που ταξίδεψε και στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης και αποτυπώνει μια χαμένη σήμερα τεχνική για την διακόσμηση μαρμάρινων γλυπτών με την μέθοδο  της εγκαυστικής.

Η εγκαυστική τεχνική στηρίζεται στη χρήση θερμασμένου κεριού στο οποίο έχει προστεθεί χρωστική ουσία. Πρόκειται για έναν ερυθρόμορφο απουλικό κρατήρα, ύψους 51,5 εκ. και χρονολόγησης γύρω στο 360 – 350 π. Χ. Ο κρατήρας έχει  εκτεθεί από τις 9 Μαΐου έως τις 30 Σεπτεμβρίου σε αίθουσα του Εθνικού Αρχαιολογικού και αποστέλλεται ως αντιδάνειο για τη συμμετοχή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην έκθεση «Pergamon and the Hellenistic Kingdoms of the Ancient World» («Η Πέργαμος και τα ελληνιστικά βασίλεια του αρχαίου κόσμου»), που πραγματοποιεί από τις 18 Απριλίου έως 10 Ιουλίου στην Αμερική.

Ένας τεχνίτης με τον βοηθό του διακοσμεί ένα μαρμάρινο άγαλμα του Ηρακλή. Την σκηνή παρακολουθεί ο Δίας, που είναι ο πατέρας του Ηρακλή, μία Νίκη και στο δεξιό άκρο ο ίδιος ο αποθεωμένος Ηρακλής, που βλέπει τον στολισμό του αγάλματός του. Στην πίσω όψη απεικονίζεται η Αθηνά, προστάτιδα του Ηρακλή, να συνομιλεί καθισμένη με έναν από τους Διόσκουρους, παρουσία του Ερμή, του Πάνα και ενός Έρωτα που παίζει με πτηνό.

Το αγγείο θα μπορεί να συσχετιστεί με άλλα εκθέματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που σώζουν ακόμη ίχνη του αρχικού χρωματισμού τους, ιδίως γλυπτά, όπως για παράδειγμα η Φρασίκλεια ή ο δίσκος του ιατρού Αινείου, ενώ λόγω της εγκαυστικής τεχνικής, η οποία επέζησε μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, θα σημανθούν επίσης τα πορτραίτα του Φαγιούμ που υπάρχουν στο ελληνικό Μουσείο και τα οποία έχουν ιστορηθεί με τη συγκεκριμένη τεχνική.

Η Κόρη Φρασίκλεια με χρωματική απόδοση

Η προβολή του θέματος του κρατήρα, δηλαδή της Αποθέωσης του Ηρακλή, ενός θνητού που μετά από τους δώδεκα  Άθλους έγινε τελικά δεκτός ως θνητός-αθάνατος από τους Ολύμπιους θεούς, προγραμματίστηκε να συνδυαστεί με τις επετειακές δράσεις του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για τα 150 χρόνια από την θεμελίωσή του. Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιήθηκαν  πιθανότατα και θεματικοί συσχετισμοί με παραστάσεις του Ηρακλή στην κεραμική, τη χαλκοτεχνία και τη γλυπτική, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Ηρακλή του τύπου Farnese από το ναυάγιο των Αντικυθήρων, στο Αίθριο του Μουσείου....

ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...