ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821» (1)- Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ

Πορτραίτα ηρωϊκών μορφών (1)

Γεράσιμος Γ, Γερολυμάτος

Μετά από την ανάρτηση "ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ", που παρουσιάζει τη σοφία των αρχαίων Ελλήνων, αποφάσισα να δημιουργήσω παράλληλα και μια νέα ανάρτηση, που θα αφηγηθεί την ανδρεία και τη δίψα για Ελευθερία των νεότερων Ελλήνων.

Θα έχει τον τίτλο: "ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821", και θα είναι μια καλή αφορμή, για να θυμηθούμε ξανά και να γνωρίσουμε εκείνες τις ηρωικές μορφές της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Η ανάρτηση αυτή θα κρατήσει μέχρι και την 25η Μαρτίου.


Για όσους σκεφτούν δε, ότι ο Γερολυμάτος μας προέκυψε "εθνικιστής", θα ήθελα να τους πω, ότι κάνουν μέγα λάθος. Διότι, όντας ευήκοος στο αιώνιο κάλεσμα της ψυχής μου, έγινα απλά σαν το σολομό, που αποφάσισε να κολυμπήσει αντίθετα στο ρεύμα, στον ποταμό της ιστορικής του μνήμης, για να επιστρέψει κάποτε στον τόπο που γεννήθηκε.
Στις παιδικές μνήμες της λεβεντιάς και στις ζωγραφισμένες όμορφα εικόνες των ηρώων, που κρέμονταν κάποτε εκεί, στους τοίχους του σχολείου μου.....


Ξεκινώ τη νέα αυτή ανάρτηση τιμητικά, με τον ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΔΙΑΚΟ, τον χιλιοτραγουδισμένο και ένδοξο πρώτο νεκρό του Αγώνα, που βασανίστηκε φρικτά και σκοτώθηκε από τους Τούρκους στην Αλαμάνα, έπειτα από ηρωική μάχη απέναντι σε υπερπολλαπλάσιο εχθρό. Ήταν 33 χρόνων.

"Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω"

=========================================

Ο Αθανάσιος Διάκος (το πραγματικό του όνομα ήταν Αθανάσιος Νικόλαος Μασσαβέτας) ήταν ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές της Επανάστασης του 1821. Γεννήθηκε στο χωριό της Άνω Μουσουνίτσας του νομού Φωκίδας το 1788. Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία το 1818 και το 1820 έγινε αρματολός στη Λιβαδειά. Τον Απρίλιο του 1821 σε συνεργασία με άλλους οπλαρχηγούς κατέλαβε το φρούριο της Λιβαδειάς και χρησιμοποιώντας το σαν ορμητήριο, έδωσε πολλές νικηφόρες μάχες. Κατέλαβε την γέφυρα της Αλαμάνας και στις 22 Απριλίου 1821 έδωσε μάχη με τα στρατεύματα του Ομέρ Βρυώνη. Στη μάχη αυτή συνελήφθη και αφού μεταφέρθηκε στη Λαμία αναφέρεται λογοτεχνικά ότι "σουβλίστηκε" από τους Τούρκους και κάηκε στις 23 Απριλίου 1821.

Ο Διάκος επέλεξε να μείνει και να παλέψει μαζί με 48 συμπολεμιστές του σε μια απελπισμένη μάχη σώμα με σώμα, λίγες ώρες πρίν συντριβούν.
Ο σοβαρά πληγωμένος Διάκος σύρθηκε από τους Τούρκους μπροστά στον Ομέρ Βρυώνη, ο οποίος πρόσφερθηκε να τον κάνει ανώτερο αξιωματικό στον οθωμανικό στρατό άν αλλαξοπιστούσε και ασπαζόταν το Ισλάμ. Ο Διάκος αρνήθηκε απαντώντας "Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω". Την επόμενη ημέρα ανασκολοπίστηκε.

Ο βάναυσος τρόπος θανάτου του Διάκου στα χέρια των Τούρκων τρομοκράτησε αρχικά το λαό της Ρούμελης, αλλά η γενναία στάση του κοντά στις Θερμοπύλες, που θυμίζει την ηρωική άμυνα του Λεωνίδα απέναντι στους Πέρσες, τον έκανε μάρτυρα για τον απελευθερωτικό σκοπό.





3 σχόλια:

  1. Αυτό το "ξεκαθάρισμα" περί εθνικισμού, δεν μπερδεύει περισσότερο τα πράγματα; Δεν φέρνει νερό στον μύλο αυτών των Γ.Α. που ορίζουν συνεχώς τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται παγκοσμίως; τι είναι κολάσιμο και τι επιδιωκόμενο; (βλ. και τυραννοκτονία που λέγαμε αλλού)
    Αφού το "έθνος" είναι έννοια μπερδεμένη, επειδή την μπέρδεψαν οι γνωστοί άγνωστοι, δεν είναι καλύτερα ν' αφήνουμε τα πράγματα να δείχνουν από μόνα τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Στέργιε,

    Το "ξεκαθάρισμα" περί εθνικισμού, δεν οφείλεται στην ανάγκη μιας απολογίας, αλλά αντίθετα στην πρόθεση μιας επισήμανσης ή και ελέγχου των αντίθετων προς την έννοια του έθνους αντιλήψεων. Μάλιστα, το στοιχείο της οικειότητας που περικλείει η φράση μου, αφορά τους φίλους που με γνωρίζουν από το Φ/Β, όπου οι σχέσεις των χρηστών είναι πιο άμεσες και με ονοματεπώνυμο και όπου αρχικά δημοσίευσα την ανάρτηση πριν την μεταφέρω όπως ήταν στο ιστολόγιο.
    Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίζει κανείς σε ανθρώπους λίγο-πολύ μπερδεμένους, αλλά καλοπροαίρετους, πως δεν είναι σώνει και καλά "εθνικιστής" σε στυλ ΧΑ, όποιος πιστεύει στην έννοια του έθνους όπως εγώ, που δηλώνω εθνιστής, όρος που είναι νομίζω αρκετά κατανοητός και διακριτός.

    Σαφώς λοιπόν και δεν συμμορφώνομαι με τις υποδείξεις εκείνων που ορίζουν τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται παγκοσμίως αναφορικά με τα έθνη, αφού σε αυτό τον πρώτο λόγο έχει η δική μου καρδιά και η δική μου σκέψη.

    υγ: Ποιοι είναι αυτοί οι Γ.Α; Εξήγησε μου γιατί δε μπορώ να το αποκωδικοποιήσω.

    Να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιοι όρισαν τον "Έλληνα" τον 18ο αιώνα; Ποιοι τον "Βυζαντινό" ή τον "Ρωμαίο" νωρίτερα; Ποιοι όρισαν το έθνος ως πολιτική κοινότητα; Ποιοι κατεδαφίζουν σήμερα το έθνος; (και μέσω αυτού τα έθνη). Μήπως είναι ίδιοι με αυτούς που ορίζουν ότι οι "τεμπέληδες, απατεώνες" Έλληνες έχουν ανάγκη "διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων"; Οι συμπτώσεις είναι άπειρες για να μην είναι διαχρονικοί οι γνωστοί-άγνωστοι.
    Αυτοί θα πρέπει να εξηγήσουν (απολογηθούν) γιατί το "ιδανικό" του 19ου αιώνα ΕΘΝΟΣ=ΚΡΑΤΟΣ έγινε "πηγή κακού" (Έθνος εναντίον Έθνους) και γιατί δεν μπόρεσαν να το προβλέψουν. Αυτοί θα πρέπει να εξηγήσουν γιατί το "Έθνος-κράτος" είχε από την αρχή επιλεκτική εφαρμογή, αφού Φράγκοι τον 19ο αιώνα και Αλαμάνοι τον 20ο πάσχισαν προς την πολυθενικότητα (αυτοκρατορία), ενώ οι Βρετανοί συνέχισαν ανενόχλητοι την δική τους.
    Αν θέλεις, εξήγησε περισσότερο τι μπορεί να παρεξηγήσει κάποιος, και θα δεις που οδηγείται η συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...